czwartek, 1 listopada 2012

Nowe media w edukacji - generowanie wariacji


Rozwiązywałem zadanie ze statystyki przy pomocy arkusza kalkulacyjnego. Potrzebowałem wariacji liczbowych po jednej liczbie w jednej komórce.

brudnopis:



Znalazłem kalkulator na stronie: http://www.mathsisfun.com/combinatorics/combinations-permutations-calculator.html

8 wariacji trzyelementowych ze zbioru 2 elementowego uzyskałem wpisując:

Types to choose from: 2
Number chosen: 3
Is order important? yes
Is repetition allowed? yes

Zaznaczyłem opcję cvs następnie po wciśnięciu przycisku list uzyskałem:

a,a,a
a,a,b
a,b,a
a,b,b
b,a,a
b,a,b
b,b,a
b,b,b

Dane te nie dały się skopiować do programu Librecalc bezpośrednio, użyłem pliku tekstowego jako pośrednika. Program Librecalc przy wklejaniu inteligentnie zaproponował wybór znaku rozdzielającego. Po wybraniu przecinka otrzymałem tabelkę z literami. Zostało więc tylko zamienić na liczby, (ctrl+F).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz